Jak budować społeczność na facebooku?

Kategoria:

Opis

Media społecznościowe już od lat są ważnym obszarem działalności marketingowej różnych firm. Społeczność poszczególnych mediów liczy na całym świecie po kilkaset milionów użytkowników. Najpopularniejszym z nich jest niewątpliwie Facebook, który liczy ponad 2 miliardy użytkowników. Liczba ta przemawia do wyobraźni. Dlatego warto wykorzystać tak duży potencjał, aby zwiększyć sprzedaż.

Po co angażować użytkowników?

Każda licząca się marka, lub taka, która chce się liczyć na rynku, powinna budować wokół siebie aktywną społeczność. I właśnie media społecznościowe nadają się do tego najlepiej. Czy nie lepiej zbudować sobie dużą grupę fanów i później wykorzystywać ich zaangażowanie, niż inwestować w płatne reklamy? Wielu z użytkowników naszego fanpage może stać się później ambasadorami naszej marki. Na samym początku bardzo ważne jest, żeby dobrze ich poznać. Możemy tego dokonać na wiele sposobów, np. publikując skierowane do nich pytania czy sondy.

Ciekawe treści to podstawa.

Ewidentnie, aby przyciągnąć i zaangażować jak najwięcej osób, trzeba używać dobrego contentu. Musimy pamiętać o tym, że treści sprzedażowe powinny stanowić nie więcej niż 20-30% wszystkich publikowanych przez nas treści. Pozostały content powinien być luźniej związany z naszą marką czy branżą, nawiązywać do codziennej rzeczywistości, obchodzonych świąt czy ważnych dla wszystkich wydarzeń. Jeżeli użytkownicy polubią nasz profil, będą często śledzić go uważniej i udostępniać nasze treści wśród swoich znajomych.

Jak publikować ciekawe treści?

Aby zainteresować ludzi swoją marką nie wystarczy tylko publikować ciekawych i żartobliwych tekstów. Forma naszego przekazu powinna być jak najbardziej urozmaicona. Dlatego też nie powinniśmy stronić od plików wideo, zdjęć czy infografik. Po ich szerokim zastosowaniu, powinniśmy też zdobyć wiedzę, jak ich stosowanie wpływa na naszych użytkowników. Może którąś z technik stosować częściej, a którąś rzadziej?

Dialog z konsumentami

Społeczność bez dialogu nie istnieje. Dlatego nasze działania muszą być nastawione na interakcje z użytkownikami. Można zadawać liczne pytania, np. o jakiś kolor, temat, czy ulubione wyroby. Ważne, aby danym pytaniem sprowokować do dyskusji jak największą ilość osób. Aby nasi użytkownicy poczuli się ważni, co jakiś czas należałoby się ich spytać o opinię, czy poprosić o radę. Oczywiście nigdy nie można osiąść na laurach i pozwolić, aby świetnie rozbudowana społeczność, skupiona wokół naszej marki, rozeszła się do konkurencji.