Pielęgniarki

Kategoria:

Opis

Pielęgniarki zarządzają większością bieżącej opieki i leczenia w szpitalu. Oceniają, planują i zarządzają Twoim codziennym leczeniem oraz dbają o Twój ogólny stan zdrowia. Należy zwrócić się do nich w sprawie najpilniejszych potrzeb. Mogą one również skierować Cię do odpowiednich osób, z którymi możesz porozmawiać o konkretnych kwestiach medycznych.

Pielęgniarki – role i obowiązkiPodobnie jak lekarze, pielęgniarki mają różne role i obowiązki w zależności od ich doświadczenia i specjalizacji. Do ról tych należą: kierownik oddziału pielęgniarskiego – zarządza oddziałem

  • zastępca kierownika oddziału pielęgniarskiego – pomaga kierownikowi oddziału pielęgniarskiego w prowadzeniu oddziału i pełni funkcję kierownika, kiedy kierownik oddziału pielęgniarskiego jest poza placówką
  • pielęgniarki praktykujące – wysoko wykwalifikowane pielęgniarki z zaawansowanym poziomem wyszkolenia
  • pielęgniarki specjalistki, takie jak pielęgniarki specjalistki, konsultantki, edukatorki, pielęgniarki triażowe, pielęgniarki oddziału ratunkowego
  • zarejestrowane pielęgniarki – zapewniają wysoki poziom codziennej opieki i wykonują niektóre drobne zabiegi
  • pielęgniarki wpisane do rejestru – zapewniają podstawową opiekę medyczną pod nadzorem starszych pielęgniarek.

Sprzymierzeni pracownicy służby zdrowia

Pokrewni pracownicy służby zdrowia to praktykujący lekarze z wyższym wykształceniem, którzy pracują jako część wielodyscyplinarnego zespołu opieki zdrowotnej. Oceniają oni, diagnozują i leczą schorzenia, a także pracują nad zapobieganiem chorobom i niepełnosprawności. Zobacz na stronie http://blog.dnevnik.hr/anksioznost123/2009/01/1625908419/linkovi-bolnice-ustanove-udruge-centri-portali.html

Niektóre przykłady sprzymierzonych pracowników służby zdrowia obejmują:

  • dietetycy
  • terapeuci zajęciowi
  • farmaceuci
  • fizjoterapeuci
  • podiatrzy
  • patologów mowy.

Możesz również spotkać asystentów zdrowia, którzy zostali przeszkoleni, aby pomagać niektórym z tych specjalistów w roli wsparcia.

Inny personel szpitala

Funkcjonowanie szpitala wymaga ogromnej ilości organizacji i administracji. Podczas pobytu w szpitalu można spotkać wielu pracowników pomocniczych i administracyjnych, którzy zajmują się wszystkim, od prania i posiłków po transport pacjentów i konserwację. Personel pomocniczy szpitala, z którym możesz się spotkać podczas pobytu, obejmuje:

  • asystenci kliniczni – dbają o porządek na oddziale
  • asystenci obsługi pacjenta – przynoszą posiłki i napoje
  • portierzy – zajmują się podnoszeniem i transportem pacjentów
  • wolontariusze – pomagają przy zbieraniu funduszy i wizytach na oddziale
  • recepcjonistki oddziałowe – obsługują recepcje oddziałowe.

Gdzie można uzyskać pomoc

  • Twój GP (lekarz)
  • Twoja pielęgniarka
  • Inni pracownicy służby zdrowia
  • Inny personel szpitala

Różnica między klinicznymi i nie klinicznymi stanowiskami pracy w branży medycznej

Sam fakt, że pracujesz w klinice lub placówce służby zdrowia nie sugeruje, że Twoja funkcja jest “kliniczna”. Jeśli opiekujesz się pacjentami lub zapewniasz bezpośrednią opiekę nad pacjentem, w tym konkretnym przypadku Twoja praca jest uważana za “kliniczną”. Psychologowie kliniczni oceniają, diagnozują i leczą klientów z problemami zdrowia psychicznego i nadużywania substancji w warunkach klinicznych.

Ocena zazwyczaj obejmuje rozmowy z pacjentami i ich rodzinami, w połączeniu z przeglądem ocen historycznych i administrowaniem papierowych i ołówkowych rodzajów testów psychologicznych. Psycholog kliniczny stosuje krótkoterminową psychoterapię w celu ustabilizowania klientów, którzy mają skłonności samobójcze i samobójcze, a po ustabilizowaniu pomaga klientowi powrócić do podstawowego poziomu funkcjonowania poprzez promowanie zdrowych strategii życiowych.

Niekliniczne role są te, które nie oferują żadnego rodzaju opieki medycznej, lub badania. Obejmują one rozliczenia medyczne i koderów, recepcjonistów, dyrektorów szpitali, transkrypcjonistów i każdego, kto pracuje jako personel pomocniczy w szpitalu, taki jak dział kadr, dział IT, asystenci administracyjni itp. Niektórzy pracownicy niekliniczni wchodzą w interakcje z pacjentami, ale zasadniczo nie oferują opieki medycznej.

Prowadzenie oryginalnych badań jest głównym celem psychologów nieklinicznych, którzy zazwyczaj pracują w szkołach wyższych, uniwersytetach, prywatnych placówkach badawczych, firmach non-profit lub dla rządu. Badania te mogą być “stosowane”, jak wtedy, gdy pracują w prywatnym przemyśle w celu opracowania konkretnego produktu, takiego jak nowy test psychologiczny, lub “czyste”, gdy starają się zdobyć nową wiedzę, bez konkretnego celu w umyśle.

Istnieje wiele dodatkowych, nieklinicznych ról w służbie zdrowia, takich jak przedstawiciele farmaceutyczni, sprzedawcy gadżetów medycznych, rekruterzy medyczni, inżynierowie biomedyczni, biostatycy, pracownicy medyczni i rzecznicy pacjentów.

Klinika jest ośrodkiem opieki zdrowotnej, w którym otrzymujesz rutynową opiekę profilaktyczną, kiedy jesteś zdrowy, lub odwiedzasz swojego lekarza/pierwotnego opiekuna, kiedy jesteś chory. Klinika jest mniejsza niż szpital, gdzie pacjenci są mniej chorzy i nie zostają na noc. Należy umówić się na wizytę u lekarza w klinice.

Niektóre powody, dla których należy udać się do kliniki lub gabinetu lekarskiego, aby zobaczyć się z lekarzem pierwszego kontaktu to: Rutynowe wizyty lekarskie Wizyty, kiedy czujesz się chory Szczepienia ochronne

SzpitalTwój lekarz/lekarz pierwszego kontaktu skieruje

Cię do specjalisty lub szpitala. Jeśli jest to nagły przypadek, należy udać się bezpośrednio do szpitala.Konieczność udania się do szpitala może wystąpić w przypadku niektórych z poniższych problemów zdrowotnych: Nagłe przypadki Wizyta u specjalisty Specjalne leczenie medyczne (operacja/ zabieg chirurgiczny)

W zależności od środowiska , pielęgniarstwo szpitalne i pielęgniarstwo kliniki mogą być bardzo różne . Jedną z najbardziej znaczących różnic jest stopień ciężkości pacjentów. Oczywiście, pacjenci hospitalizowani wymagają wyższego poziomu opieki niż ten, który może zapewnić klinika.

Potrzebny jest większy monitoring. Jednakże, czasami pacjent może pojawić się w klinice z ostrym lub nagłym problemem, więc pielęgniarki muszą być przygotowane do obsługi bardziej złożonych pacjentów i być w stanie ustabilizować je do przeniesienia do ostrej opieki.

Zarówno pielęgniarstwo kliniczne jak i szpitalne może być zajęte. Jednakże, są to różne rodzaje pracy. Podczas gdy pielęgniarki w szpitalu są zajęte tym, że mają do opieki złożonych pacjentów z wieloma interwencjami pielęgniarskimi, pielęgniarki w klinice mają większą objętość / rotację pacjentów do zarządzania w ciągu dnia. Wielozadaniowość jest kluczowa w pielęgniarstwie klinicznym, ponieważ pielęgniarki muszą nie tylko zapewniać bezpośrednią opiekę, ale także zajmować się wiadomościami od pacjentów oraz prowadzić rozmowy telefoniczne.